Gå direkt till textinnehåll

Personalsamordnare till ambulansstation Solna

Sista ansökningsdag: 15 augusti

Arbetsplats: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Dela:

ansök nu

Är du strukturerad, ansvarsfull och brinner för service? Då kan vi erbjuda ett livsviktigt jobb med att schemalägga driften på ambulansstation i Solna och Lidingö.  

Som personalsamordnare har du en viktig roll i att säkerställa driften så att ambulanserna på stationerna Solna och Lidingö är bemannade dygnet runt årets alla dagar. Du bidrar starkt till att vi når målen med hög tillgänglighet och att vara en attraktiv arbetsgivare.

I nära samarbete med stationsledningen, din personalsamordnarkollega, och våra cirka 80 medarbetare planerar och schemalägger du personalen i ambulanserna samt deras möten och utbildningar. Ambulanspersonalen arbetar treskift och har individuella scheman. Varje kvartal samordnar och godkänner du scheman utifrån medarbetarnas önskemål och behov med fokus på tillgänglighet, långsiktighet, ekonomi och hälsa. Du bemannar även vakanser och samarbetar med vårt bemanningscentra och personalsamordnare på våra andra stationer. Vidare kommer du även att delta i utveckling och implementering av ett nytt bemanningssystem i AISAB.

Som en del av region Stockholm använder vi personalsystemet Heroma och vi omfattas av kollektivavtalet; Allmänna bestämmelser (AB).

Kompetenskrav

Vi söker dig som är strukturerad med god problemlösningsförmåga och en mästare på att administrera och planera på ett effektivt sätt. Du är bra på att samarbeta med andra, är relationsskapande, lyssnar in och kan kompromissa. Du vågar stå upp för beslut och visar omdöme även under tidspress. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, samt agerar lugnt och fokuserar på rätt saker även i stressfulla situationer.   

Du har;

  • arbetat med bemanning och schemaläggning av personal i en personalintensiv verksamhet under en längre tid.
  • god kunskap gällande arbetstidslagen.
  • arbetat i bemanningssystem och har goda kunskaper i Officepaketet.

Det är en fördel om du har arbetat i Heroma och har erfarenhet av individuell schemaläggning samt kunskap om regionens kollektivavtal. Har du även arbetat med personaladministration är det ett plus.

Övrigt

Tillsvidareanställning, 100%, 39:30 i arbetstidsmått vid heltid. 
Arbetsplats: Solna ambulansstation. Möjlighet finns att varva med arbete på stationen på Lidingö. 

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi gör urval löpande under juli-aug och intervjuar under ansökningsprocessen.

Har du frågor?

Tveka inte att höra av dig till Birgitta Johansson, stationschef för Solna och Lidingö, 08-12312056.

ansök nu