Gå direkt till textinnehåll

Biträdande stationschef

Sista ansökningsdag: 15 september

Yrkesområde: Biträdande stationschef, Västerort/Ekerö

Arbetsplats: Rissne

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Dela:

ansök nu

Vi söker dig som vill bli biträdande stationschef på Västerort/ Ekerö ambulansstation!

Vill du vara med och driva samt utveckla Västerort/ Ekerö ambulansstation? Har du flera års erfarenhet av arbete inom ambulanssjukvård och är redo att ta dig an rollen som biträdande stationschef?

AISAB är ett spännande bolag med starkt utvecklingsfokus där du som biträdande stationschef kan vara med och påverka. I rollen som biträdande stationschef erbjuds du kompetensutveckling i form av ledarskapsprogram, ansvarsområden och möjlighet att tillsammans med dina kollegor utveckla Västerort och Ekerö till att bli en ännu bättre arbetsplats. Här strävar vi efter att alla medarbetare skall trivas, bli sedda, hörda och utvecklas inom sina olika roller.

 Ambulansstationen i Västerort är en av AISABs största stationer med drygt 100 härliga medarbetare, 10 akutambulanser och en transportambulans. Ekerö ambulansstation har en ambulans dygnet runt och ca 10 trevliga medarbetare varav flera alternerar mellan stationerna.  Ambulansstationen Västerort är belägen i Rissne i Sundbyberg och Ekeröstationen delar lokaler med räddningstjänsten Södertörn på Ekerö brandstation. På arbetsplatserna är det högt i tak och ett gott arbetsklimat. Vår vision är att vara ledande inom prehospital akutsjukvård genom att hela tiden utvecklas för att möta våra patienters, medarbetares och samhällets förväntningar.

På stationerna leds arbetet av stationschef Richard Erhardt, med hjälp av biträdande stationschefer Madeleine Ljöstad och Tobias Sjövall som nu söker en till kollega.

Arbetsuppgifter
I rollen som biträdande stationschef arbetar du tillsammans med Richard i det operativa arbetet, som till exempel personalärenden, personaladministration men även frågor gällande drift. Du kommer att ha fullt personalansvar över cirka trettio medarbetare, vilket bland annat innebär arbetsmiljöansvar, rekrytering, arbete kring lönerevision och medarbetarsamtal. 

I rollen som biträdande stationschef ingår du i AISABs driftjour enligt ett rullande schema för att stödja vårt bemanningscenter i personal- och beslutsfrågor kopplat till bemanningsarbetet, samt leda driften i hela AISAB efter kontorstid och vid särskild händelse.  

Du har en grundanställning som biträdande stationschef, med deltidsuppdrag som ambulanssjukvårdare, sjuksköterska eller specialistsjuksköterska i ambulans. Vi erbjuder en utvecklande och omväxlande miljö med nära kontakt med medarbetare och kollegor, där ingen dag är den andra lik. Normalt är det 50 % ambulans och 50 % administrativt, men det kan komma att ändras beroende på stationens eller organisationens behov. 
 

Kvalifikationer: 

  • Utbildning som ambulanssjukvårdare, sjuksköterska eller specialistsjuksköterska.
  • Mångårig erfarenhet av arbete i ambulanssjukvård.
  • Det är meriterande om du har utbildning i ledarskap eller organisationsfrågor samt erfarenhet av personal och administrativt arbete som chef, ledare eller instruktör.
  • Datorvana med kunskaper i Heroma, Excel, Word och PowerPoint.
  • Minst B-körkort, men gärna C-körkort, och god körvana.  
  • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. 
  • God fysisk förmåga. 

Personliga egenskaper

På arbetsplatsen är det en glad stämning och ett nära samarbete med stationsledningen. Därför är det viktigt att du trivs att arbeta i en dynamisk miljö och med mycket medarbetarkontakt. Självklart behöver du ha stort intresse för att utveckla, stödja och motivera dina kollegor och medarbetare. Du är kommunikativ och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt kunna ge och ta feedback. 

Själv eller tillsammans med dina chefskollegor kan du komma att ansvara för specifika uppdrag eller projekt. Det förutsätter att du är initiativtagande, strukturerad, har ett kreativt arbetssätt och har lätt för att arbeta tillsammans med andra. Du visar på gott omdöme i beslut och avvägningar och agerar utifrån verksamhetens övergripande mål och behov.     

Har du frågor?  

Kontakta stationschef, Richard Erhardt på tel: 08-123 120 31 eller 070-484 30 95 eller via mail: richard.erhardt@sll.se  

I rekryteringsprocessen tillämpar vi test i problemlösningsförmåga och personlighetstest.


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med alla möjliga bakgrunder och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

ansök nu