Gå direkt till textinnehåll

Bemannningsassistent

Sista ansökningsdag: 31 januari

Arbetsplats: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Dela:

ansök nu

Är du strukturerad, ansvarsfull och brinner för service? Vill du vara med och driva bemanningsarbetet inom ambulansen i Stockholm? Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats under utveckling där du som bemanningsassistent har en nyckelroll.

Beskrivning 

Vårt bemanningscentrum är en central del i organisationen. Bemanningsassistenterna har tillsammans med stationschefer och biträdande stationschefer ansvaret för att våra ambulanser alltid är bemannade med personal.

Vårt bemanningscenter har öppet vardagar 06.00-22.00 och helgdagar 06:00-18:00, årets alla dagar. Du har tre nära kollegor och en arbetsledare och du rapporterar till HR-chef.  

Du är placerad i Årsta på vårt huvudkontor men med möjlighet till flexibel arbetsplats för arbete på distans. Du har ett nära samarbete med våra personalsamordnare som arbetar med långsiktig schemaläggning på våra sex ambulansstationer.


Arbetsuppgifter

  • Bemanning av ambulanspersonal vid korttidsfrånvaro
  • Handlägger och administrerar i personalsystemet Heroma 
  • Systemadministrerar i vår sms-tjänst
  • Tar emot alla samtal som inkommer till verksamhetens telefonväxel  

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av bemanning och schemaläggning inom vården
  • Du har goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift  
  • Du har goda kunskaper i Microsoft Office och Office 365
  • Mycket god systemvana

Personliga egenskaper 

För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och har kontroll även i pressade situationer. Arbetet kräver högt ansvarstagande, lösningsfokus och disciplin, vilket förutsätter att du är flexibel och håller motivationen uppe till dess att ditt arbete är slutfört. Du är framåtseende och har ett högt mått av konsekvenstänk där du har lätt att förstå kedjereaktioner. Du trivs i en verksamhet där högt tempo är vardag och där du presterar väl under högt tryck.

Vi söker dig som brinner för service och är en duktig administratör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanning eller schemaplanering inom vården. Du är mycket van att arbeta med din dator och telefon som dina främsta verktyg.

Meriterande är erfarenhet av arbete i Heroma samt erfarenhet av arbetstidslagen och kollektivavtal.

Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet.  


Villkor

Heltid, tillsvidareanställning med provtjänstgöring.

Sista ansökningsdag är 31 januari, men vänta inte med att söka. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. 

 

Har du frågor? 

Hör av dig till Janine Karlsson, arbetsledare 
Tel: 08-123 120 27
Mejl: janine.karlsson@sll.se  

 

Välkommen med din ansökan!  

ansök nu