Tyck till

Lediga tjänster: Bemanningsassistenter

Vårt bemanningscenter söker två initiativtagande kollegor som vill driva och utveckla bemanningsarbetet hos oss på AISAB. Vi erbjuder dig en intensiv och spännande arbetsplats under utveckling där du som bemanningsassistent har en nyckelroll. Vill du vara med och driva bemanningsarbetet för att tillsammans leverera kvalitativ vård till våra patienter?

10 april | Arbetsplatsen

AISAB står inför en spännande utveckling. Inom de närmaste åren förväntas verksamheten att växa i ansvar, ambulansuppdrag och i antalet anställda.  

Vårt bemanningscentrum är en central del i organisationen och arbetar hårt för att uppnå vår uppdragsgivares tillgänglighetskrav och samhällets förväntningar. Bemanningscenter har tillsammans med vår jourberedskap ansvar för att den operativa driften fungerar dagligen.  


Bemanningscenter i AISAB

Vårt bemanningscenter har öppet vardagar 06.00-22.00 och helgdagar 06:00-18:00, årets alla dagar. Du har fyra nära kollegor, en arbetsledare och du rapporterar till HR-chef.  

Du sitter på huvudkontoret i Globen/Årsta där du vardagar har kort avstånd till organisationens administrativa personal inom HR, ekonomi och IT- och administration. Du har ett nära samarbete  med respektive stationsledning som är stationschef, biträdande stationschef och personalsamordnare för alla AISABs ambulansstationer. Personalsamordnarna står för all långsiktig schemaläggning på vardera station och förutsätter därför att ni har nära dialog och gott samarbete i ert arbete. 

 

Dina arbetsuppgifter kommer till exempel vara följande:

  • Bemanning vid korttidsfrånvaro av personal på våra sju ambulansstationer 
  • Ringa och boka in personal vid sjukdom 
  • Handläggning i personalsystemet Heroma 
  • Rapportering av timanställdas tidkort 
  • Systemadministration i sms-tjänst 
  • Framtagning av faktureringsunderlag för utomlänsuppdrag 
  • Första kontaktperson in i växeln 

 

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bemanningsarbete och schemaplanering, helst inom vårdyrket. Du har goda kunskaper i Officepaketet och PA-systemet Heroma. Du är bekväm att arbeta med din dator och telefon som dina främsta verktyg. Du har lätt för att lära dig nya IT-system.

För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, självgående och har kontroll även i pressade situationer. Du är initiativtagande, ser lösningar snarare än problem och håller motivationen uppe till dess att ditt arbete är slutförd. Du trivs i en verksamhet där ingen dag är den andra lik där vi erbjuder en spännande arbetsplats med möjlighet till stor delaktighet.  

 

Kvalifikationer

  • Personaladministrativ utbildning eller annan utbildning som prövas likvärdig är meriterande  
  • Goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift   

 

Anställningsform

Heltid och tillsvidareanställning. 
Skifttjänstgöring dag, kväll och helg (inklusive storhelger och röda dagar) med ett fyra veckors rullande schema.  

Tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag: 2018-04-23
 

Välkommen med din ansökan!

 
I rekyteringen eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.  AISAB är vinnare av JÄMIX-priset 2017.